Till Alby startsida

Socialdemokraterna i Alby

Fler parkeringar i Alby centrum!

Socialdemokraterna vill bygga fler parkeringsplatser i central Alby. Detta är nödvändigt för att centrumet fortsatt ska vara ett attraktivt centrum för boende, besökare och lokala verksamheter.

Centrala Alby är en viktig knutpunkt för handel, service och kollektivtrafik, men parkeringssituationen har länge varit ansträngd. Det skapar vardagsproblem för boende, besökare och lokala verksamheter.

Klicka här för skriva på namninsamling för fler parkeringsplatser i Alby centrum! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Nytt polishus i Alby?

Förtroendet för Polismyndigheten i Botkyrka växer! Detta är en mycket positiv utveckling och Socialdemokraterna vill se den fortsätta, framförallt i Norra Botkyrka. Idag befinner sig dock polishuset relativt otillgängligt i centrala Tumba. Huset är både för litet och i behov av kraftiga renoveringar. Socialdemokraterna tror att ett mer tillgängligt och synligt polishus kommer att bidra till ökad trygghet och stärka polisens roll i närsamhället. Därför vill vi ta initiativ till att utreda möjligheten att förlägga ett nytt polishus på gamla Albyskolans tomt i centrala Alby. Vad tycker du om den idén?

Klicka här för att tycka till om nytt polishus på Albyskolans tomt!

Lokala nyheter i Alby

Styrelsen

| Teodora Josimovic
Ordförande

| Milojka Vratonjic
Vice Ordförande

| XX XX
Kassör

| XX XX
Ledamot

| XX XX
Ledamot

| XX XX
Ledamot